APIE MUS

Autobusų parką papildė du nauji dviaukščiai autobusai

UAB „Tolimojo keleivinio transporto kompanija“ prieš vasaros sezoną įsigijo du naujus dviaukščius, žmonėms su judėjimo negalia pritaikytus „Setra 431 DT“ autobusus. Tai – pirmosios tokios transporto priemonės Lietuvoje.
 
Prie autobuso durų įrengtas specialus mygtukas, kurį paspaudę žmonės su negalia galės išsikviesti vairuotoją. Toks pats vairuotojo iškvietimo mygtukas yra ir salono viduje.
Žmonių su negalia patogumui paplatintos autobuso durys, salone sumontuota tvirtinimo sistema vežimėliui. Papildoma įranga vienam autobusui perdaryti vežėjams atsiėjo apie septynis tūkstančius eurų.
 
„Setra 431 DT“ salone – 76 itin patogios sėdimos vietos. Sėdynės sumontuotos vadinamuoju šachmatiniu principu, kad aplinkos vaizdus galėtų matyti ne tik prie lango sėdintis keleivis. Pirmajame aukšte įrengti dveji laiptai patekti į antrąjį autobuso aukštą, taip pat tualetas. Vežėjai juo naudotis keleiviams žada leisti be apribojimų.
 
„Naujuosius autobusus įsigijome artėjant vasaros atostogoms, kuomet lietuvaičiai daugiau keliauja. Tikimės, jie padės žmonėms su judėjimo negalia lengviau ir patogiau pasiekti pajūryje esančias poilsiavietes. Kaip tik link jūros besidriekiančiais maršrutais pirmiausia važinės naujieji autobusai“, – kalba Tolimojo keleivinio transporto kompanijos generalinis direktorius Arūnas Indrašius.
„Taip pat svarstome galimybę prireikus autobusus siųsti ten, kur pageidaus važiuoti žmogus su negalia. Tokia sistema galioja kaimyninėje Latvijoje“, – sako Keleivių vežimo skyriaus viršininkas Janas Andrijevskis.
 
Žmonės, turintys judėjimo negalią, labai patenkinti, kad ir Lietuvoje pagaliau atsirado autobusų, kuriais jie galės keliauti savarankiškai, be aplinkinių pagalbos.
 
„Iki šiol žmones, judančius neįgaliojo vežimėlyje, į tarpmiestinių autobusų saloną vairuotojams ar kitiems pagalbininkams tekdavo įnešti ant rankų. Įvažiuoti į naujuosius autobusus nesudėtinga. Džiaugiamės, kad nuo šiol ir mes galėsime realizuoti savo teisę keliauti“, – sako Lietuvos žmonių su negalia sąjungos projektų koordinatorė Ginta Žemaitaitytė.
„Setra 431 DT“ sumontuotas Euro 6 standartų reikalavimus atitinkantis 375 kW „Mercedes Benz“ variklis, automatizuota mechaninė aštuonių pavarų dėžė.
 
Autobuse gausu modernių saugumo sistemų. Tai – adaptyvi pastovaus greičio palaikymo sistema, užtikrinanti saugų atstumą iki priekyje važiuojančios transporto priemonės, taip pat pagalbinė nukrypimo nuo važiuojamosios kelio juostos įspėjimo sistema. Šios sistemos vaizdo kamera fiksuoja kelio linijas ir įspėja vairuotoją, jei netyčia kertama kelio linija, neparodžius posūkio signalo.
 
Tai pirmieji, tačiau tikrai ne paskutiniai žmonėms su judėjimo negalia pritaikyti tarpmiesčio autobusai. Ateityje planuojama sulaukti lėšų autobusams perdaryti iš Europos Sąjungos fondų.
 
Parengta pagal www.ebus.lt